Instalacja paliwowa do silnika benzynowego różni w kilku istotnych kwestiach, od zasilania silnika żarowego. Jedną z najbardziej istotnych różnic jest zastosowanie innych przewodów paliwowych i korka zbiornika, niż to ma miejsce przy paliwie na bazie metanolu, nie należy więc stosować przewodów silikonowych.
Na rurce mosiężnej wykonuję zgrubienie. Nawijam kilka zwojów cienkiego drutu miedzianego, a następnie go oblutowuję. Zgrubienie zapobiega zmianie długości rurki w zbiorniku i zblokowaniu się filtra paliwa w zbiorniku. Rurka metalowa powinna wystawać od strony zbiornika na ok 1/3 długości baku. Zastosowanie tu zbyt długiego przewodu może spowodować zawinięcie się go w zbiorniku podczas szybko wykonywanych manewrów. Pętla odpowietrzająca wokół zbiornika zapobiega wylaniu się paliwa w różnych położeniach modelu.
Długość przewodu doprowadzającego do gaźnika nie powinna być zbyt duża. W moich modelach ustawiam zbiornik najbliżej jak można. Amortyzuję też go za pomocą miękkiej podkładki z mikrogumy.
Ważne! Należy upewnić się ,że w zbiorniku paliwa stosujemy korek gumowy, nie silikonowy !
22.XI.2008
Jakub Kowalski
/ Powyższy tekst jest opisuje metody stosowane z pozytywnym skutkiem przez autora we własnej praktyce modelarskiej. Stosowanie tych procedur w całości lub w części obydwa się na Twoją własną odpowiedzialność./